måndag 24 juni 2013

FARVÄL SURABAYA & EN (annorlunda) SAMLING




Ääälskar palmer mot en blå himmel!



Selamat Pagi!


Dagen börjar med en insikt.

Jag har blivit en samlare.

Det är i sig inte så konstigt. Det finns mycket fint man kan samla på.

Men kockar?!




Här är han, fina Pak Jenin, som även han tog hand om maten åt mig på Hotel Shangri-La i Surabaya.
Och vilken mat! Så god så änglarna började sjunga :)

Och kanske är det inte så konstigt att samla på kockar, om man är laktosintolerant matallergiker, som reser omkring och behöver förklara igen och igen på varje nytt ställe.

Jag har dem i alla fall inte i en låda utan låter dem springa runt som de vill :)

Jag har dem i mitt hjärta.



Men vi kommer tillbaka, någon gång, till underbara Shangri-La i Surabaya!




Och här kommer fler palmer, bara för att jag vet att ni är fler som älskar dem:



När jag tog den här bilden, fladdrade en fjäril lika stor som min hand förbi :)


Och sist en liten bild för färgernas skull:


Orange och turkost!

Saya suka!!
(Jag gillar!!)

♥L




2 kommentarer:

  1. Tack för att vi får följa med på dina äventyr!! En helt annan värld verkligen! Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heej Katrina! Vad roligt att mötas här :) Stor Kram!

      Radera