lördag 21 juni 2014

HAPPY MIDSUMMER!




Glad midsommar alla fina!

Här firar vi med poolbad, filmmys och blommor i Svenska färger så klart.

Ikväll ska vi också åka till en Italiensk restaurang som min hubby hittat och som gör preciiiis lika goda pizzor som i Napoli!






Är de inte fina, det lilla folkdanslaget som min lillasyster pysslade ihop en gång i tiden? Jag tycker så mycket om dem och de passar perfekt så här i midsommar. Titta på detaljerna i måleriet och kläderna! Killen till vänster har en skinnskärm på mössan, precis som Bohusläns folkdräkt ska vara, och de andra två paren bär Södermanlands och Smålands folkdräkter.

Ni kanske har märkt att det blivit glesare mellan inläggen här på sistone och jag ska erkänna att jag känner mig en aning splittrad med två bloggar samtidigt som jag försöker få tid till att skriva på mitt nya skrivprojekt. Jag tänkte prova och se om jag får mer skriv-ro om Odyssea får vila lite grann… Fast om jag saknar er för mycket måste jag ju kika in här med en hälsning :) Och allra senast den 6 juli, för då blir det ju annonsering av vinnare av kommentarstävlingen!

Bland de som kommenterar fram till den 6 juli på min nya sida lenefogelberg.com kommer jag att dra en vinnare som får presenter härifrån Indonesien!

Ha en kalasfin sommar alla vänner!


♥Lene



8 kommentarer:

  1. Vilka mysiga midsommarbilder! Fortsatt härlig sommartid till er alla!
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och glad sommar till er också!

      Radera
  2. Tänk att de söta dockorna klarat all flytt mellan olika länder - så fint de står där i det svenska gula o blå.
    Önskar er allt gott! /Ylva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de fantastiskt fina -- är så glad över dem. Önskar er en underbar sommar!

      Radera
  3. Vad fina dina små figurer va. Underbara bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Carina! Önskar dig en underbar sommar både i Sverige och Indonesien!

      Radera
  4. Tänk att du har funnit fram dem efter alla flyttar! Vad roligt att få se! Dem hade jag totalt glömt bort....
    Sommarkramar till er
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så glad över dem! Tack igen! Så roligt att bli påmind om Sverige och midsommar när jag ser dem och inte minst min kära lillasyster <3 Stora sommar-kramar!

      Radera