torsdag 20 juni 2013

A ROOM WITH A VIEW




Här ligger jag i hotellrummet i Surabaya med feber och hosta. I går kväll skulle vi (jag & hubby) åkt vidare till Yogyakarta, men eftersom febern peakade på nästan 39 grader blev det att ringa doktorn och omboka hotellrum och flight istället. Doktorn kom till hotellrummet på en kvart, med assistent som tog blodprov på mig. Svaret fick vi igår kväll: jag har inte dengue-feber, puh!

Min hubby är världens bästa och han pysslar om mig. Och hotell-personalen här på Shangri-La skickar upp mat, stora fat med olika sorters melon och drak-frukt. I går kväll kom de med någon slags gröt som de tyckte skulle passa en sjukling :) 

Och vacker utsikt har jag i alla fall från sängen!





Vila är det som gäller. Host, host.


♥L



2 kommentarer:

  1. Nu har jag läst igenom hela din blogg! Lite ledsen att den tog slut... du verkar vara en så härligt positiv och harmonisk person med makalöst sinne för detaljer och se de vackra sakerna i vardagen! Väldigt inspirerande, jag älskar alla bilder och ditt hem är SÅ vackert.

    Jag undrar bara nu, hur kom det sig att ni hamnade i Indonesien? Jobbar ni där? Jag avundas dig/er! Vill också fly regniga Västkusten... nu ska jag i och för sig till Bali om 2 veckor, men ändå, det är bara för en stund! :)

    Kram från ett nytt fan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi vad förvånad jag blev över en kommentar på mitt allra första inlägg! Så var det du fina Linnea som värmde mitt hjärta med dina ord, TACK för det!

      Vi åker runt i världen pga min mans jobb och här i Jakarta är det extra roligt eftersom det är nära till ställen som Bali, Singapore och Thailand. Vad roligt att du ska till Bali! Det är verkligen paradiset. Vi ska också dit i slutet av december och vi längtar. Jakarta är härligt men kaotiskt så det är skönt att åka ut till öarna ibland.

      Stor kram på dig!

      Radera