onsdag 12 februari 2014

BALI SHOPPING




Siang på er!

Vad kul att ni gillar mina små shoppingtips!

Jag brukar försöka tänka ut i förväg ungefär vad jag "är på jakt efter", men ibland så ramlar man på någonting helt oväntat och det är ju extra roligt.

Som den här naivistiska oljemålningen från Bali, som jag lät rama in här i Jakarta (på det bästa ramstället i världen på Kemang Raya.)

Jag köpte den av en strandförsäljare på Nusa Dua som kommit från Ubud för att sälja konst när det var så många gäster på Nyårsafton.

(Av ganska roliga omständigheter, blev det så att vi liksom "var skyldiga" att köpa av försäljaren, för att göra en lång historia kort, så involverar den: 1) den bästa platsen på stranden i skuggan under träden, 2) en försäljare på nämnda plats som sitter och mediterar, 3) Ett gäng svenskar som behövde ett basläger på stranden för dagen, helst precis där försäljaren satt och mediterade, 5) En flexibel försäljare som samtidigt såg sin chans att sälja ;)




Jag tyckte den här var lite rolig, med de typiska Balinesiska dansöserna, en sådan där tavla som piggar upp hemma och gör att inredningen inte blir för allvarlig. Och jag älskar ju handgjorda saker, där man ser att både hand och hjärta varit involverade i skapandet.

Och försäljaren var så nöjd när han äntligen hittade en "hitam-putih", en svart-vit tavla som jag frågat efter, bland alla sina färg-glada målningar. Ja, det gick inte att motstå :)

Två små färg-glada målningar blev det också, de måste jag ju visa nån dag.

Men jag har inte hängt upp tavlorna, känns liksom meningslöst, nu när vi flyttar om två veckor.





Och så en bild på koppar-lampan, också från Bali, som jag är supernöjd med. Får se om vi hittar en plats för den i nya huset? Annars får jag lägga undan den för framtiden…

Men lampor från Bali är annars ett hett shopping-tips. Suuperfina och välgjorda och elektriciteten är samma som i Sverige (det var annars ett problem i USA, att inget skulle funka i Sverige.)

Ja, det var dagens små Bali-shopping-tips!


♥L




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar