lördag 22 juni 2013

GLAD MIDSOMMAR & FEM HJÄRTAN!

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER!

Hela facebook har svämmat över av blomsterkransade barn och vuxna och jag har fått en och annan tår i ögat - så fin den är vår svenska tradition, och så somrig, med alla vackra blommor och lövprydda midsommarstänger!

Och hemlängtan satte in förstås, till mina fina flickor och alla ni andra ;)

men här är jag glad att rapportera att:

YES! Sjuklingen har rest sig :)

Jag satte upp håret i en tofs och drog på mig en tröja och tog hissen ner till Fredagsbuffén på Hotel Shangri-La.



Skönt att komma ut ur hotellrummet första gången på ett par dagar! Hi hi, i det tillståndet krävdes det inte mycket för att imponera på mig, men visst är hissen vacker?? Med sin intarsia och träsniderier... Jag vara bara tvungen att ta ett kort i all hast, medan A håller dörren... :)


Nere vid den fantastiska buffén, blev jag så glad över att möta Pak Anton - kocken som har tagit hand om mig dessa dagar jag har varit sjuk. Det är ingen lätt uppgift att hitta på mat åt en laktosintolerant sjukling med matallergier som är för febrig för att orka beställa något utan bara säger "något med kyckling... Eller fisk..." :)


Men vilka rätter han skickade upp till rummet!! Godaste maten nånsin! 
Han var så fin, när min hubby var på jobb och jag var ensam, ringde han upp till rummet vid tolvtiden och frågade lite försiktigt om jag inte ville beställa lunch... Han tyckte nog det var dags för mig att äta något :)




Hotellet har fem stjärnor, men de får fem hjärtan av mig! 

♥♥♥♥♥

Bästa stället att vara sjuk på! :)

♥L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar