söndag 27 oktober 2013

LOMBOK PEARLS




Malam!

Jag tänkte kika in och önska er en fin söndag!

Och passa på att visa er pärlorna vi köpte på Lombok, på den lilla marknaden i Senggigi.

Jag och Eve stod och tittade på två likadana, och vi funderade och tvekade och skulle vi pruta och i så fall hur mycket?

Det var den första butiken vi var inne i (av två, resten var utomhusmarknad).

Vi kom inte till skott, men hann knappt gå ut ur den lilla butiken förrän min hubby hade allt prutat och klart och ropade ut åt oss: "Vill ni ha dem eller inte?"

Jo, det ville vi ju.

"Vi tar dem!" sa min hubby till försäljaren.

När han kom ut med påsen i handen frågade jag och Eve hur mycket vi betalat för dem?

Åttio svenska kronor (per set om halsband plus armband).

För äkta pärlor i tvinnat silver.

Ja, det var ju inte så farligt, tyckte jag och Eve och fortsatte shoppa :)




Men sedan, hemma i Jakarta, åkte vi till en pärlbutik där man väljer pärlor själv som de knyter till halsband. Oj, oj, där blev vi wild 'n' crazy he he...

Men det visar jag en annan dag!

Kram på er,


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar