tisdag 15 oktober 2013

BLUE CORAL




Siang!

Jag har fått önskemål om meeer inredning här på Odyssea och jag tänkte att jag kan ju visa vad jag gjorde med den blå korallen som jag och Al plockade i Senggigi.

Jag tycker det är så roligt att samla med mig minnen hem från resor och särskilt att plocka snäckor på stranden. 

Det är rogivande på något sätt att gå i strandkanten medan vågorna sköljer över fötterna och se något glimma till som fångar blicken... Jag glömmer bort tiden och kan gå så i timmar...

Här hemma i skåpen har jag lenslipade glasbitar från stenstranden i Nice, spännande snäckor från Bali, musslor från Svenska Västkusten, stenar från alla möjliga stränder och nu också blå korall från Lombok.




När jag tänder ljuset i glaslyktan minns jag solen som gnistrar i vågorna och saltdoften i luften och känslan av vågorna mot benen.


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar