måndag 28 oktober 2013

MOTHER OF PEARL BOXES




Selamat Pagi!

Måndag och ny vecka och, hujedamej, en stor storm på väg in över Sverige har jag sett.

Lova att ta hand om er där hemma, vänner!

Jag tänkte visa vad mer jag köpte på marknaden i Senggigi på Lombok, japp, det blev ett par små skrin, som jag ju inte kunde låta bli att köpa när jag såg dem.

Men här hemma har jag inte sett till dem, eftersom min lilla Mal föll direkt för dem och tog dem in till sig! :)

Nu har jag smugit in i hennes rum och lånat dem till vardagsrummet för fotografering.

De poserar duktigt på det vita skåpet, bredvid Buddhan från Singapore.

Men det vita skåpet lever farligt förresten: jag funderar på att låta måla det svart, vad säger ni, blir inte det lite mer distinkt?

Fast egentligen är jag på jakt efter ett Asiatiskt skåp istället, vi har haft det här vita så länge nu och släpat omkring det över världen, det skulle vara kul att hitta något kinesiskt eller indonesiskt...







Jag tycker så mycket om det här traditionella Indonesiska mönstret av pärlemor inlagt i träet.

Hati-hati ya, vänner!

Ta hand om er och håll i hatten! :)


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar