söndag 26 januari 2014

SUNDAY MORNING




Och så här såg det ut i morse när jag kom ner!

Mediarummet helt ofixat av mig :) och så här gillar jag det ändå bäst. Mina flickor börjar ju bli stora och jag saknar faktiskt att ha golvet fullt av leksaker. När jag hittar spår efter dem så här så blir jag helt varm inombords: bästa stylingen!




Känner mig också glad över schack-spelet i marmor som vi hittade i en av våra små favoritbutiker här i Jakarta. Jag har i många år spanat efter ett fint till min hubby, som var ett riktigt schack-snille i sin ungdom, oops, ÄR ett schack-snille menade jag naturligtvis ;)

Han var med i en schack-klubb och var med i turneringar och allt sådant. En av våra första dejter skulle han ju briljera och utmanade mig. För att det skulle bli jämnare spelade han med ögonen stängda, men det hade han inte behövt: han vann med TVÅ drag! Vad jag skrattade! Tur att jag inte hade någon egen prestige i just schack, det har aldrig varit "min grej".

Men jag tycker det är kul att uppmuntra min hubbys intressen och därför känns det extra kul att vi hittade ett så fint schack-spel.

Och flickorna har talang säger min hubby, han impas över deras spel.

När vi bodde i USA gick Al på Chess Summer Camp och där klådde hon de stackars high school killarna fast hon själv bara var tio år, hi hi :)






Jag tycker extra mycket om att ingen spel-pjäs är helt den andra lik, man ser att det är ett hantverk.

Oj, vad nostalgiskt det blev här idag, önskar er en fin Söndag vänner!

Kram, kram,


♥L



Uppdatering: i morse kom flickornas nyaste lilla kusin till världen och allt gick bra med mor och barn! Underbart, idag skall vi fira denna lilla söndags-flicka!


5 kommentarer:

  1. va roligt att du skriver lite om era ungdomliga intressen och att du saknar leksaker på golvet:) Man kan lära sig så mycket nytt om varandra genom bloggar, speciellt när man alltid har bott långt ifrån varandra;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Schack-matt i två drag på tidig date :)
      Så här gick partiet till:
      1. Vit flyttar bonden från F2 till F3. Svart flyttar bonden på E7 till E5
      2. Vit flyttar bonen på G2 till G4. Svart flyttar Damen från D8 till E5 = Schack Matt

      Radera
    2. Det var bara för roligt. Där satt du och blundade och knäckte mig direkt. Men till mitt försvar så var det typ första gången jag spelade schack. Visste ingenting om öppningar och sånt. Men impad blev jag! Wow, vicket schack-snille ;)

      Radera
  2. Bilderna är så vackra att jag nästan vill börja spela schack . . .
    /Eva

    SvaraRadera
  3. Eller hur Emelie! Nu råkade jag dessutom avslöja detaljerna kring min superkorta schackspelarkarriär :)

    Tack Eva! Schackspel är ju så tacksamt estetiska med sitt svarta och vita… Jag får också nästan lust att plocka upp nämnda avslutade schackspelarkarriär… :)

    SvaraRadera