lördag 22 mars 2014

GIRL BY THE WINDOW


Original 


Selamat Pagi!

Jag fick en sådan fin kommentar om bilden av Al i fönstret och det inspirerade mig till att leka lite med en annan bild av henne. Den ovan är originalet.

Liksom du som gav kommentaren, tycker jag mycket om bilden. Inte minst för det underbara motivet, finaste Al! 

Det är också något arketypiskt över situationen, detta att hålla tillbaka en tunn gardin som böljar i vinden och luta sig fram för att se ut. Att våga sträcka sig ut mot någonting, frihet kanske, eller äventyr, eller nya insikter och upplevelser.

Det finns något hissnande, eller kittlande i bilden tycker jag. Eller längtan kanske. Drömmar. Fyll gärna på med mer tankar den som vill...


 Bild 1

Bild 2 

Bild 3

 Bild 4

Bild 5

Den här typen av bilder brukar vara vackert stylade med klänningar och håruppsättningar. Men jag tycker att det ger en spänst och spänning i bilden att Al har på sig röda Converse, jeans, t-shirt och håret i en enkel tofs.

Alla bilderna är lite olika. Jag har ju min favorit (eller två faktiskt :)

Nu blir jag ju lite nyfiken på vilken ni gillar bäst…


Kram,


♥L



10 kommentarer:

  1. Femte bilden är min favorit!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det finns ju många egna tankar man kan lägga till den här bilden.
    Gillar bild nr 1 o 2 bäst. Stiligt fångat
    YR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har också ettan som favorit. Funderar på att förstora och rama in den till Al's rum.

      Radera
  3. Förutom bilden från igår så är min favorit nummer fem.
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den andra har mer rörelse i sig, jag gillar också den jättemycket. Men fick för mig att när jag skulle jobba med bilden ville jag ta en som var mer "perfekt". Fast egentligen gillar jag ännu bättre när det inte är så perfekt.

      Radera
  4. Al är så vacker, godhjärtad och härlig. Gillar också bild fem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!!! Fina Al <3
      Tack för de fina orden, värmer mitt modershjärta.
      Gillar också femman, den har en lätt nostalgisk touch tycker jag.

      Radera
  5. Nu har jag kollat runt i din blogg, o äntligen kommit på hur jag ska kommentera. Asså man bara dånar över alla fina bilder å grattis till ert nya hem!!!!!!! Hoppas på många interiörbilder framöver. Kram på er goingar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns jätteroligt och spännande att få flytta in snart. Kram på dig också, din going!

      Radera