måndag 26 maj 2014

OUR LIVING ROOM




Halloj!

Vi har haft problem med internet hela dagen, men här kommer ett par bilder från vardagsrummet efter om-möbleringen i lördags.

Känns roligt att vi hann komma iordning innan Al's födelsedag igår.

Jag ställde helt enkelt det svarta kinesiska skåpet framför panelerna på väggen som byggherren lät sätta upp. Panelerna är gjorda av tyg spänt över långa trästycken som satts upp på väggen. Ljuddämpande här som är så högt i tak och jag tycker det ramar in skåpet som blir ett fint blickfång.




Om ni undrar vad det är som skymtar på soffbordet, så är det en ammonit, en fossil som ligger på en bit fossilerat ebenholts, båda köpta här i Jakarta.




Sten på sten på sten. 

Ammoniten är sågad itu, så man kan "öppna" den och kika på de fantastiska mönstren som skymtar ner i fossilen.




Den svartvita ikaten som ligger på pallen är gammal och jag köpte den under en av min och min systers shoppingrundor.




Idag, två dagar senare, har liljorna börjat blomma och de är så vackra, helt kritvita.




Försökte få med taket, så det syns hur högt i tak det är.

Till höger i bild är det fönster/skjutdörrar ut mot trädgården och det är underbart att både få in mycket ljus och se ut över trädgårdens palmer, träd och blommor. Och så poolen så klart ;)

Japp, så här ser det ut just nu. Blev mycket nöjdare efter om-möbleringen.

Kram, kram,


♥L




4 kommentarer:

  1. Oh vad roligt att se hur fint du har ordnat det. Mycket intressanta saker att titta närmare på.
    Fiffigt med det ljuddämpande tyget som blev så bra bakom skåpet. Gillar´t skarpt. Inte att förglömma de underbara ikat-tygerna. Alles fin-fint.
    Ylva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag blev mycket nöjdare efter att jag ställt skåpet framför panelerna, det blir mer som en helhet nu känner jag. Men nu vill jag ha ett till svart skåp bakom soffan, med glasdörrar, hi hi...

      Radera
  2. Vad roligt att se vardagsrummet. Det har blivit jättefint!

    SvaraRadera