söndag 12 januari 2014

JANUARY ORCHARD ROAD




Vilken födelsedag jag hade igår!

Min hubby tog mig till Orchard Road som nu är vackert smyckat inför det kinesiska nyåret, med blommor och hästar (det är hästens år vi träder in i).





Och så tog han mig till Mulberry där jag skulle välja något, wao, wao, det var inte svårt, hihi!




Ett glatt födelsedags-barn! :)

Inte mindre än två påsar kom jag ut med, min hubby gav sig inte förrän jag valt två matchande skönheter och jag lät honom få sin vilja igenom, hihi!

Sedan gick vi på en fransk restaurang tillsammans med goda vänner här i Singapore och ojojoj, vad gott det var. Jag åt svart tryffel och lobster och krabba och en fruktsallad sänd från himmelen dekorerad med violer och restaurangen var så vacker så hjärtat slog ett par extra slag, bara svart och guld och silver och orkidéer var man än tittade.

Joël Robuchon heter restaurangen och bara den är värd en resa till Singapore!



♥L



6 kommentarer:

  1. Nu är jag nyfiken på vad det är i kassarna . . .
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad min syster kallar "drömväskan nr 1" och något mer :) He, he… jag måste ju visa här på bloggen såklart när vi är hemma i Jakarta igen.

      Radera
  2. Grattis i efterskott, Lene! Jag har ägnat jullovet till att läsa ikapp hela din blogg och det har varit underbar avkoppling. Ååååh!! Nu kan jag tillstå att jag är helt sjukt sugen på att ta med min hubby och fira 15-årig brölllopsdag i era trakter. Kram på er! Saknar er! Och tack för all härlig bloggläsning. Dina foton är fantastiska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de fina orden Katrin och jaaa, ni måste ju komma till Asien! Det underbara klimatet, stränderna, kulturen, maten och inte minst tygerna, de vore något för dig! Stor kram!

      Radera