söndag 18 augusti 2013

BIRTHDAY DINNER




Selamat Sore!

Vi fortsätter att fira vår tolvåring!

Jag passade på att ta ett par bilder medan jag dukade upp för födelsedagsmiddag.





Det var lite svårt att fotografera med ljuset, vi har ett takfönster som lyser ner vid matplatsen, och bakom mig är köket där det också finns fönster. Det som skymtar bortanför balustraden är teverummet, som vi svenskar säger,  eller "the family room" på amerikanska :)

Om ni undrar vad det är för en oversized golfboll på skåpet, så är det en snäcklampa från Bali :)




Den hamrade kopparlampan är också från Bali och det blir ett helt magiskt ljus när den lyser och kopparn inuti glänser!






Stormlyktan har jag fyllt med snäckor och koraller som vi plockat på... Bali! :) Min och flickornas favorit är "Zebrasnäckan" som skymtar till höger :)




Vid matplatsen har jag ännu ett indonesiskt träsnideri, där motivet är utskuret ur vitmålat trä.






På den handmålade Batik-duken är kantbården nästan det finaste tycker jag! :)

...

Det är sååå roligt att duka upp för födelsedag, det är de bästa dagarna på hela året. 

Tänk att min lilla minsting nu fyllt tolv år, tiden flyger verkligen!

Det gäller att fånga ögonblicken. 

Det där leendet.

Det där skrattet.

Som bara hon har.

Min fina Mal.


♥L





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar