fredag 30 augusti 2013

JAVANESE WEDDING COUPLE




Siang Freeedag!

Woohoo, hela helgen framför oss!

Det var någon som ville se mer av vad jag shoppade i Ubud och här kommer vårt javanesiska brudpar som vi hittade i en liten butik. Min hubby föll direkt och ville absolut ha dem och det tyckte jag var gulligt och lite romantiskt och nu är jag såå glad att vi tog med dem hem!

De är gjutna i brons och riktigt tunga. Än så länge står de i skåpet i mediarummet, men vi får se, jag vill nog ställa fram dem så de syns mer.

Det här med brudpar är riktigt stort här i Indonesien, man ser olika statyer och tavlor överallt, men det här var det finaste vi har råkat på tyckte vi.

Och det är så roligt att ha dem som minne från resan till Ubud!




Hi, hi, jag tycker killen är så söt i sin "keps bak-o-fram" :)

En skön fredag önskar jag er!


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar