torsdag 8 augusti 2013

VILLA UMAH RAJA




Selamat Hari Raya Idul Fitri!

I dag firar stora delar av Indonesien slutet på fastemånaden Ramadhan, och festen kallas Idul Fitri, eller Lebaran.

Då reser man hem till sin hemby och firar med sin släkt, så även vår hushållerska och chaufför.

Och därför passar vi på att vara på BALI! 

(Jag menar, hur skulle vi klara oss annars, hi hi, med både hushållerskan och chauffören på semester samtidigt? ;)

I dag tänkte jag bjuda på några bilder på Umah Raja, villan vi hyrt denna veckan. Det kommer fler bilder, jag looovar, men jag ville bara visa några av de underbara detaljer som finns här.












De mörka golven här är såå läckra, och kolla in listen som smyger sig utmed trappan!

Jag älskar de här Balinesiska kontrasterna mellan mörkt och ljust, trä och sten, glas och metall.

Och så frangipani-blommorna som ligger flytande i skålar, invirade på servetten, vilande på handduken och i fruktfatet, hela livet blomster-strösslat med vita och rosa blommor.

I dag tänkte jag försöka fota odlingarna som ligger en bit från oss, där kocken plockar allt som han lagar i växtväg till oss. Maten är helt fantastisk!

Yes, kameraväskan över axeln får det bli och en promenad över den lilla bron upp till trädgårdarna.

Vi ses senare!

♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar