onsdag 14 augusti 2013

MUST-DO IN UBUD



Jag tycker det är så mysigt att se hur ap-mammorna pysslar om sina små sötnosar :)


Siang på er!

Hoppas ni mår bra och att augusti-solen värmer er där hemma i Sverige.

Här kommer ett par bilder från Ubud och ett par must-do när man är där!

Först Monkey Forest så klart!




Och så den lilla stadskärnan med alla sina små butiker och marknader.




Och så måste jag bara tipsa om den här restaurangen/kaféet/yogacentret! 

KAFE (Passande namn:) 

Urgod mat och sååå trevlig personal och menyer som imponerade på mig. Eller vad sägs om "Dairy free smoothies" och "Raw food special of the day"? 

Där fanns verkligen något för alla!

Vi tog med oss några recept hem, min favorit var smoothie på vattenmelon, blåbär och mynta! Mmmm...

Och deras Soto Ayam åt jag två dar i rad!

(Ska prova att laga den hemma någon gång.)



Jag kommer inte ihåg vad gatan heter som KAFE ligger på, men den ser ut så här :) 




Det var så mysigt att vandra omkring med mina godingar på Ubuds gator, slinka in i de små butikerna och köpa med oss ett par minnessaker hem.

Men de får jag visa en annan dag, nu har jag en hel del att pyssla med!

I morgon är det en stor dag i vår familj! En liten Mal är snart inte så liten längre, utan fyller TOLV år. Min lilla minsting, jag kan knappt fatta det. 

Snart kommer hon hem från skolan så nu får jag sätta fart!


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar