måndag 24 februari 2014

THE MERLION IN SINGAPORE




Malam vänner!

På onsdag åker jag och min hubby till Singapore igen och jag tänkte att jag kan ju visa lite bilder som vi tog förra gången vi var där.

Bakom landmärket The Merlion på Sentosa Island finns en underbar park som vi inte kunde låta bli att bli lite paparazzi i :) Den långa, underbart skojsiga fontänen var rolig att ta kort på, men ännu roligare var människorna… De busiga småpojkarna, flickan som poserar och pekar, familjen som ställer upp sig för fotografering...
















Merlion förresten, är en fisk-kropp med lejonhuvud, som blivit symbol för Singapore och påminner om deras ursprung ur en fiskarby. Man kan se det lite här och var i Singapore, men störst är The Merlion på Sentosa Island som man kan gå upp i och få en fantastisk utsikt över Sundet.

Vi ser fram emot att komma tillbaka till Singapore snart igen, denna gången ska vi inte bo på Sentosa Island, utan mitt på Orchard Road!


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar