tisdag 11 februari 2014

BALI ELEPHANTS




Siang!

Innan vi åkte till Bali förra gången, så mailade jag min lilla-syster Anna som har så bra smak tycker jag.  

-Vad ska jag köpa? undrade jag. 
(Tycker det är kul att samla på mig lite minnen härifrån nu när vi bor här i Indonesien. Dessutom känns det bra att inte snåla tycker vi; vi är ju här i landet som gäster och vill gärna bidra ett litet strå till att uppmuntra allt det fantastiska hantverk som tillverkas här.)

Min syster skickade en lista på vad hon skulle ha tittat efter och på den stod det bla "Elefanter!"

Och titta vilka fina Elefanter jag hittade!

Två stycken; jag brukar tycka om att köpa saker i par, så de sedan inte ser så ensamma ut hemma :)






Som ni märker kunde jag inte låta bli att ta ett gäng bilder på mina glada elefanter :)

Tack Anna för det fina tipset!


♥L




4 kommentarer:

  1. Vad FINA! Perfekt! Jag kom inte ens ihåg vad jag jag skrev... :) Men du är bäst på att hitta fina saker!
    kram
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Och du är grym att bolla med! + att hitta fina saker så klart :D

      Radera
  2. Hej! Nu håller jag på att läsa ikapp bloggen igen. Så njutbart! Dessa fantastiska elefanter påminner mig om när August och jag var inne på Indiska för nån månad sedan. Han älskar att beundra de vackra halsbanden där och den här gången förälskade han sig i en liten metallelefant som satt i halsbandet. När affärsbiträdet såg hur han längtade efter den lilla elefanten tog hon fram en som hade lossnat och som hon sparat och gav till honom. Oj vad glad han blev, fast jag blev minst lika glad för den är verkligen superfin. Så ibland brukar jag sno den av honom och ställa på min fina bricka. Den får ju aldrig stå så värst länge förstås. I alla fall så har denna minielefant (ca 3 cm) ingjutit en viss längtan i mig att ha en egen elefant att få ha ifred, och som är lite större. Så jättekul att se dina fina fynd. Bra av Anna att komma på det där. Och nu vet jag ju dessutom var jag ska åka för att få tag på en, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att läsa din sköna historia om elefanten! Visst är det extra kul med saker som liksom bara har funnit sin egna lilla väg hem? Härligt gjort av affärsbiträdet tycker jag, att se hur August verkligen hade fastnat för elefanten och ge honom en. Och vill du fynda finfina elefanter så är Indonesien rätta stället! :) (Nu blev jag påmind om en sån super-fiiin elefant jag såg, måste nog åka och köpa den i morgon :D ) Kram, kram!

      Radera