fredag 28 februari 2014

GARDEN ON THE ROOF




Idag besökte jag min kardiolog igen (världens bästaste!) och eftersom jag inte tålde D-vitamin-tabletterna fick jag en till injektion med D-vitamin. Samt rådet att vara i solen oftare. Inte så lätt med monsun flera månader i sträck i Jakarta!

Tillbaka vid hotellet tog vi en sen lunch vid poolen och jag tog ett par bilder: visst är det ändå fantastiskt med denna trädgård på taket?





Pool-däcket på Grand Hyatt ligger på våning fem och bakom näckrosdammen och palmerna skymtar höghuset som vårt rum låg i.

Nu på eftermiddagen har vi flyttat till vårt stammis-hotell i stan i Singapore, The Regent. Det första vi gjorde var att sticka bort till poolen och lägga oss i solen innan den sjönk bakom husen.

Duktigt av mig, skulle säkert min kardiolog säga :)

Hur går det för er i vintriga Sverige? Har ni också svårt med D-vitaminerna?

Det ryktas om vår-känslor i Göteborg redan (Facebook är min källa) Hoppas ni får en mysig fredagskväll!



♥L



2 kommentarer:

  1. Om vårkänslor är likamed regn, storm och +2c så visst, massor av vårkänslor :) Nä, nog har det varit en del varma dagar och små krokusar, pärlhyacinter och snödroppar har kommit upp, men än fattas det en del för att få de riktiga vårkänslorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte väl det var lite tidigt att ha full våryra på fejan :) Antar att alla är så glada när ljuset kommer tillbaka och jag får allt lite hemlängtan till vackra Sverige. Det är en speciell känsla när krokusarna tittar upp. Här infaller monsunen samtidigt som vintermånaderna hemma, så vi har liiite vinterkänsla, men annars saknar man årstiderna när det mest växlar mellan regn och torka. Men det är väldigt gött med värmen här, det måste jag ju säga :D

      Radera