måndag 7 april 2014

DINING ROOM




Pagi!

Godmorgon på er!

Idag blir det kanske en shopping-runda när min syster har vaknat ur sin jetlag :)

Passar på att visa er ett par bilder från nya huset: här står jag alltså med ryggen mot vardagsrummet och tittar in i matsalen. I dörren in till köket skymtar min syster och till vänster skymtar dörrarna/fönstren ut mot verandan och poolen.

Under kopparlampan från centrala Java har vi tänkt att ställa ett stort massivt svart matbord som vi tänkte beställa från samma galleri som tillverkade vårt kinesisk-indonesiska skåp.




Bakom min suddiga hubby leder trappan upp till övervåningen.





Jag fångade min syster medan hon fotograferar trappräcket :) Utbildad bebyggelseantikvarie som hon är, är hon alltid intresserad av arkitektur, konstruktion och detaljerna som vittnar om stil och plats i tiden… Det är alltid så intressant att prata med henne om hus och inredning.

Idag vill hon ut och shoppa, bla till ett showroom som hon inreder och det ska bli jätteskoj!

Ses senare! 


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar