fredag 25 april 2014

WE ARE IN DA HOUSE!




Heeelloooo!

We are in da house!

Wooohooo!

Jag är helt nykär. I vårt nya huuuuus! :)

Nu börjar upp-packningen likna något och när de andra var och handlade fler förvaringsbackar och myggfällor smög jag ut på verandan och tog ett par bilder till mina kära bloggläsare. Jag har inte glömt er såklart! Men hjälpes vad 'mycket' det varit på sistone! Utöver vardagen, så flytten och en massa praktiskt med det, och resor och skador och sjukdomar och mitt hemliga projekt som jag jobbar jättemycket med...

Jo, och så har jag ju upptäckt instagram också, så ni som följer mig där har kunnat följa med den sista veckan under flytten :)




Här skymtar sköldpaddorna i sten som jag fick i julklapp av min goa hubby och flickorna, för att jag skulle se fram emot att ställa dem på verandan i vårt nya hus ♥

Där bakom syns också ön med frangipani-trädet på, lite av gräsmattan och altanen utanför vardagsrummet.




Poolen går i en vinkel; med långsidan längs med verandan under tak som ligger utanför matsalen.

Den lilla "bollen" på gräset är en lampa som lyser på kvällarna.




Nu ska jag fortsätta ställa i ordning här hemma, ses snart igen!

Kram, kram,


♥L




4 kommentarer:

  1. Så vackert! Lycka till med allt arbete som det är med flytt!
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Ja puh, det tar mycket kraft, men vår hushållerska är en riktig klippa, hon fixade i ordning hela köket och satte igång att laga mat åt oss så vi orkar packa upp :)

      Radera
  2. Så frodigt o grönt och så färdigt i trädgården fast det är nybyggt. Måste vara härligt att se silverblänket från vattnet. Hoppas allt det vackra ger den kraft ni behöver till flyttbestyren.
    /Ylva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fantastiskt hur uppvuxen trädgården är - allt verkar växa fort i djungeln :) Vår byggeherre har också varit noga med att välja träd och växter - ett par av träden ser ut att ha stått här flera år redan. "Gräsmattan" består av en låg marktäckande växt som jag inte sett i Sverige. Underbart att ha en trädgård igen, dessutom med silverblänk :) och jo jag tycker man får kraft av natur, som annars är svårt att finna här i Jakarta. Snart har vi packat upp det mesta, puh!
      Kram, kram

      Radera