söndag 6 april 2014

ENTRANCE




Siang!

Hur har ni det?

Här har vi en lugn söndags-eftermiddag med film-mys i soffan. Alla våra gäster brukar passa på att se massor av filmer hemma hos oss :) Nu ser min syster på Thor tillsammans med flickorna. Det blir ju så att vi har massor av filmer hemma eftersom vi köper de vi vill se, för ca tio sek här i Jakarta.

Jag tänkte kika in här och visa ett par bilder från entrén av vårt nya hus, som jag tog i fredags när vi var där. Tycker jättemycket om de stora svarta krukorna som vår byggherre ställt på sidorna om dörren.






Alla dörrarna i huset är hööga och taken också, har inte mätt ännu så vet inte hur höga .

Och jag blir bara mer och mer kär i marmorgolvet i fiskbens-mönster som går hela vägen ut utanför dörrarna.

Känns så roligt att vi snart skall flytta in här!

Flickorna längtar och pratar ofta om sina nya rum och då klappar hjärtat extra glatt såklart, man vill ju så gärna att de ska trivas så fint det bara går hemma.

I vår familj har vi bott på många olika ställen, vår boende-resa är ganska brokig och den kanske jag berättar om i ett inlägg förresten, ni vill väl höra om när vi bodde i en lagerlokal, eller när vi bodde inhyrda i källaren hos en tysk familj… hihi :)


♥L




2 kommentarer:

  1. Blir så sugen på att få följa med på er resa in i det nya huset. Fotona lockar en att flytta med!
    Det ser pampigt ut med dessa höga dörrar o marmorgolv o det blanka golvet gör att det ser så rent o fräscht ut. Det nya skåpet står sig underbart vackert i denna miljö hur du än beslutar dig för att göra.
    Kram
    Ylva

    SvaraRadera