torsdag 3 april 2014

NYEPI SUNRISE




Siang!

Tack för alla fina kommentarer och meddelanden efter mitt förra inlägg, känner mig så glad över er fina vänner!

Nu är vi hemma i Jakarta igen. Vi lyckades ta oss hem igår fast min hubby drabbades av hög feber i tisdags, det måste ha varit en reaktion i efterhand på traumat han upplevde. Min fina hubby, vi pysslade om honom så gott vi kunde, sprang och köpte hans favoritglass och ringde på hotellets sjuksköterska som fick komma och ta temperaturen på honom flera gånger och ge medicin.

Idag är han bättre, men fortfarande inte helt frisk, så det blir en hemma-dag för honom och vila upp sig.

Och här sitter jag och väntar spänt på min syster som kommer i eftermiddag ända från Sverige!

Ska bli sååå roligt att träffas igen!

Tänkte visa lite bilder som jag tog i tisdags morse i soluppgången vid Nusa Dua på Bali.






I måndags var det Nyepi, det Balinesiska nyåret som firas genom en dag av tystnad och meditation. Inga flyg lämnar eller kommer till ön och ingen får tända lampor eller eldar. Man fick heller inte vara på stranden, alla parasoll var nerfällda och solbäddar intagna. Wow, vad mörkt det blev på kvällen! Och vilken stjärnhimmel! Jag har aldrig i mitt liv sett en sådan stjärnhimmel! Försökte ta lite bilder som kanske kommer här på bloggen senare…

Sedan på tisdagsmorgonen vaknade jag tidigt och smög ut i soluppgången med kameran. Alldeles tyst och stilla var det och en fantastisk känsla att sitta och se ut över havet medan solen steg.


Kram,


♥L




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar