onsdag 3 juli 2013

BANGKOK IN WHITE




Lotusblommorna sträcker tårna över det gröna golvet och leker ballerinor i vita kjolar.


Nummer två i min färg-spaning:

Vitt!

Yang i kinesisk filosofi.

Som står för den manliga, aktiva urkraften.

Symboliserar himlen och solen, det ljusa och varma.

Floderna och blodomloppet.



Och nog skuttar mitt hjärta till lite extra inför dessa vackerheter.

Bangkok dressed in white.













Sist en skäggig staty med vild blick :)

Jag tycker särskilt mycket om marmor-lotusen och Tempel-spirorna och lotus-blommorna och marmor-golvet och den vita muren mot den blå himlen...
Nu har jag snart räknat upp alltihop :)

Men vitt är fantastiskt vackert.

Skänker ljus och hopp och en känsla av att allting är möjligt, som ingen annan färg.

Det oskrivna bladets färg.

Leendets färg.

Det sköra äggskalet.

Tavelkritan, sprickfärdig med förtätade ord.

...

I morgon blir det motsatsen...

Mörkt och mystiskt...

Och sååå läckert!

Vi ses!


♥L





2 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder! Jag har aldrig sett ngn lotusblomma tidigare! Lite som en näckros, fantastiskt vackert!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Anna! Visst påminner de om näckrosor, fast i den översta bilden är de arrangerade i en glas-skål. När de växer sträcker sig blomman högt över vattenytan, likaså bladen. Otroligt vackra blommor. Stor kram!

      Radera