tisdag 30 juli 2013

DETAILS DETAILS




Japp, då blir det mera sovrum idag!

Jag fick ett mail från en läsare som skrev på skämt: "lämnar du detta rum någonsin? - vilket sagolikt vackert sovrum!"

Så glad jag blev av de fina orden!

Och jag lämnar det inte idag här på bloggen, he he, utan jag tänkte visa hur jag försöker balansera upp de varma färgerna som dominerar rummet.




På min sida av sängen har jag ett eget litet bord för böcker, tidningar, laptop, smycken och minnen.

Jag tycker turkost, silver, svart och vitt är svalt och fint ihop med de mer eldiga färgerna.




Tiffany-påsen är ett fint minne från min födelsedag och den japanska papperslyktan är från min hubby's födelsedag som var alldeles nyss. Smyckena i skålen har jag samlat från Thailand, Bali, Singapore och Indonesien.

Buddhan hittade jag i Thailand och askarna är från Indonesien.





Små glada elefanter från Thailand och Bali.




Japp, eldiga färger var det här! :)





På en vägg har jag en knopplist som min pappa fixat ihop hemma i Sverige.




Det kinesiska drak-smycket i sten bringar Good Luck & Fortune :)




I dag ska jag hämta fler kuddar hos sömmerskan, det ska bli kul att se hur de blev! Fantastiska tyger som jag hittade på en tygmarknad, riktigt ögon-godis!

Ja, det var vårt sovrum för tillfället.

Önskar er en fin fortsättning på veckan!


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar