måndag 29 juli 2013

OUR INDONESIAN BEDROOM



Hallå på er! 

Har ni haft en fin helg?

Jag utlovade ju sovrum denna veckan!

Först ut får väl bli vårt egna :)




Kommer ni ihåg det gamla indonesiska träsnideriet som jag har på skåpet i matsalen?

Ovanför sängen har vi ett alldeles nytt, och jag är helt kär i dessa nytolkningar av den gamla traditionen. 

Magnoliablommor, utskurna i infärgat trä.

(Jag har tre till liknande konstverk hemma, fast i svart, vitt och trä :)




På sängen ligger en indisk sari och ett gäng kuddar som jag låtit sy av Balinesisk Endek, som är ett slags ikat-tyg.

(På söndag åker vi till Bali igen och jag har tänkt att spana efter tyger, tycker sååå mycket om allt Balinesiskt.)





I morgon tänkte jag visa detaljer från vårt sovrum, you know what they say, it's all in the details! :)

Ha det så gott, så ses vi!


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar