måndag 2 september 2013

PERPUSTAKAAN




Siang!

Ett av våra favoritord på Indonesiska måste vara perpustakaan.

Eller som jag och min hubby brukar säga: perPUSStakaan!

Betyder "bibliotek".

Men ni hör ju, det passar hur bra som helst vid alla möjliga tillfällen :)

När man går hemifrån, att ropa: perPUSStakaan!

När man kommer hem: perPUSStakaan!

Jag berättade för vår Bahasa-lärarinna. Hur det är vårt favoritord. Eftersom det är en puss gömt där i mitten på svenska.

Och min hubby vände sig mot mig i soffan och sa: Jahaaa, är det därför vi säger det hela tiden?

:)

Vad vi skrattade. Och fnissade. Och skrattade igen. Under resten av lektionen.




Här är vårt lilla perpustakaan. 

Bokstöden i sten fick min hubby i somras på sin födelsedag.

En av mina hönsbur-lampor har hittat hem bredvid bokhyllan.




Här i Asien sägs det att man vet när man hittar "sin" Buddha.

Och helt plötsligt satt han där i skyltfönstret till en liten butik i Singapore.

Min Buddha, snidad i trä.

Nu sitter han här i vår bokhylla och sprider lugn bland böckerna.




Den flöjtspelande grodan och rökelseblomman tog vi med hem från Bali.


Önskar er en fin dag!

perPUSStakaan på er! :)


♥L



2 kommentarer:

  1. Hahaha! Det är ju jätteroligt! "Jaha, är det därför?"

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Han hade ingen aning, bara spelade med. "Bibliotek på dig också, älskling!" Ha, ha!

    SvaraRadera