torsdag 29 maj 2014

LUNCH ON THE VERANDA




Underbart med ännu en ledig dag!

Här hänger vi ute vid poolen hela dagen och jag passade på att ta några pics när det var dags för lunch.

Kyckling och broccoligryta med räkor och ris, en klassiker här hemma.









Lade ni märke till att vi äter med sked och gaffel? Det är det indonesiska sättet att äta på och vi har blivit vana vid det nu.

Fattas en tallrik åt Al som ni ser, hon var på basket-träning, men skuttade ner i poolen när hon kom hem  :)

Den stackars palmen som mådde dåligt ställde jag på andra sidan poolen där den får både regn och sol och den har verkligen kryat på sig.

Alla palmer och träd i trädgården har fortfarande bambustöttor, ändå glömmer man ibland att allt är helt nyplanterat! Det växer och frodas och är så grönt och fint. Som ni ser är trädgården inte så stor och det är jag glad över. Grönska drar till sig djur och de enda djur vi vill ha är fjärilar och sländor :)

Jag hoppas också att Frangipani-trädet som står på den lilla ön i poolen ska bli grönt snart. Grenarna har massor av skott och jag hoppas det tar sig och börjar blomma.

Rottingunderläggen köpte vi på Bali. Den japanska skålen bar jag hem från Singapore. Risskålen är ur Höganäs nya serie och det känns kul att det står på svenska, Höganäs Keramik, på sidan av den!

Hoppas att ni också har en underbar ledig dag idag!

Kram, kram,


♥L



4 kommentarer:

  1. Härligt att äta i så vacker omgivning. Kan känna smaken av kycklingrätten . . .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! När vi först flyttade hit och fick räkor och kyckling i samma gryta så tyckte jag det var märkligt, men nu har jag vant mig :) Indonesierna blandar vilt i matlagningen; räkor, lamm, kött, fisk...

      Radera
  2. Så fridfullt o vackert det ser ut. Perfekt med taket som skuggar och poolen som svalkar. Ljuvligt helt enkelt.
    Ylva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, o jaaa, det är så mysigt här på vår veranda, särskilt när alla är hemma och man får sådan där riktig sommar-feeling. Kram, kram.

      Radera