onsdag 11 september 2013

I HEART BATIK




Siang!

Här kommer några av batik-tygerna jag hittade i går!

Jag hade sååå svårt att välja, och stod där i butiken och vecklade ut och vecklade ihop de vackra tygerna om och om igen, men jag körde på magkänslan till slut och kom ut med de här.

Och några till, men de får ni se en annan gång :)





Och så kom det en liten onge som absolut skulle visa sina myggbett :)




Men jag fick en till bild på batiken till slut, ha, ha, efter ett par bilder på fina små ben med myggbett.


♥L


Och förresten, vad vi skrattade igår, hela familjen, när vi satt och snackade vid kvällsmaten. Vi pratade om våra vänner i Sverige som vi saknar så mycket och några av dem har så fina bloggar där de skriver så fint så fint om att vara förälder, eller om drömmar som de jobbar stenhårt mot eller om utmaningar som de har i livet och jag beundrar dem sååå mycket. (Oj, tänk om ni kikar in här: jag beundrar ER så mycket! Alla fina vänner, med eller utan blogg så klart.)

Och så gick vi in på Odyssea.

Och det gick upp för mig i all tydlighet att min egen blogg handlade om en hårig rosa buske.

HA HA HA!

Vi skrattade så vi grät.

Men nyss damp det ner ett mail från min egna pappa.

Han hade löst mysteriet med den skäggiga busken!

Red Bottle Brush Tree

Så nu har vi ett namn på de små rackarna ;)

Tack fina pappa!

Och kram på er alla som kikar in här!




2 kommentarer:

  1. Jag läser varje dag! Tycker så mycket om er och saknar er allt och som jag NJUTER av att få dela ert fantastiska äventyr, om än på avstånd. STORA KRAMEN till ER! Fortsätt blogga!

    SvaraRadera
  2. Underbara Vilse! Det är så roligt att följa dig i bloggen! Kul att du kikar in här på skäggbuskar och myggbettsben :) Bamsekram till dig, fantastiska kvinna!

    SvaraRadera