måndag 30 september 2013

AFTERNOON TEA AT THE DHARMAWANGSA




Selamat Siang!

Ett av våra favorit-ställen här i Jakarta är Dharmawangsa Hotel.

Underbart att slå sig ner i loungen och beställa afternoon tea och lyssna till gamelan-musiken och mumsa på de spännande tilltuggen.

The Dharmawangsa är en riktig oas mitt i den pulserande storstaden. Här bodde vi första gången vi kom till Jakarta och jag kommer aldrig att glömma känslan av att vakna upp på morgonen och öppna dörrarna mot balkongen över poolen.

Det var då tror jag, som jag blev förälskad.

I Indonesien.

I kontrasterna.

Tystnaden innanför stadens brus.

Palmerna som vajar bland höghusen.

Jakarta som är så levande, växande, pulserande, stort och litet, mystiskt och välkomnande, allting samtidigt.








Vi ville så gärna visa detta för M & E.

Och efter att vi hade druckit upp vårt te gick vi ut till trädgården igen. Där fick jag en ny förälskelse, som jag burit länge, men som blommade ut där på eftermiddagen i Dharmawangsa.

Jag kommer så klart visa er,

KRAM,


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar