fredag 6 september 2013

FRIDAY & LABA-LABA




Sore på er vänner!

Underbart med fredag!

Precis nu när jag satt här i soffan såg jag något krypa i ögonvrån. 

En spindel!

Saya tidak suka!

Jag gillar inte!

(När jag intervjuade min hushållerska för ett och ett halvt år sedan var den viktigaste frågan: är du rädd för spindlar?

- Nej, sa hon.

- Bra, när kan du börja?)

:)

Laba-laba! ropade jag.

Vi behöver inte gå in på detaljer.

Jag blundade. Och min hushållerska gjorde vad hon nu gör medan jag blundar. Samtidigt som hon storskrattade. (Jag vet inte varför hon tycker spindlar är så roliga.)


I går gick vi på en kvällspromenad, jag och min hubby.

Vi slank in i en liten butik här i området och kom ut med lite goda dofter.

Trevligt att piffa hemma lite grann inför helgen, tycker jag.






Önskar er en SUPERBÄST fredag, alla fina!


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar