fredag 27 september 2013

I LOVE CHANGE




Siang, teman-teman!

Halloj vänner!

Jo, de mörka miljöerna här i Asien inspirerar mig mer och mer!

Nu har vi fått vårt soffbord i ek målat (som vi tog med från Sverige) i en underbar svart nyans, som dessutom "släpper igenom" strukturen av träets ådring, det är jag extra förtjust över.

Det är inte bara miljöerna som ofta är mörka här i Asien, utan också husen är ofta byggda så det blir skugga inomhus, och svalka. 

Gör det lite svårt att fotografera ibland, men jag ville inte ljusa upp bilderna, utan visa just detta svala jämfört med djungeln utanför :)

Visst är det intressant att vi nordbor inte kan få nog av ljus, medan det i tropiska länder är tvärtom - här söker man svalka och skugga.

(Om ni vill se bilderna större är det bara att klicka på dem)





Här har vi regn-trumman, som är boven i detta lilla inrednings-drama :) När den blev svart kändes det naturligt att måla om soffbordet och det är jag riktigt glad över. I flera år har jag funderat på "att göra något med" soffbordet - ni vet hur det är - och detta var perfekt tillfälle!

När man flyttar omkring utomlands är det även extra roligt med de svenska saker man har - våra Tove Adman ljusstakar i betong och de små iittala ljuslyktorna tröttnar jag aldrig på.


Önskar er en underbar fredag!

KRAM,


♥L



2 kommentarer:

  1. Fiiiint! Svart är snyggt! Fint med mixen av svenskt och asiatiskt! Vill se live!

    SvaraRadera
  2. Tack, vad roligt att du gillar det!

    SvaraRadera