fredag 21 mars 2014

BACK TO BALI




I morgon åker vi tillbaka till Bali igen och vi börjar med Grand Hyatt vid Nusa Dua som bjöd in oss till tre nätter i en av deras suiter. Sedan åker vi vidare till nyöppnade Hotel Mulia för att bo där en vecka och det ska bli spännande att uppleva detta hotel som fått så fint renommé.

Det första man möter när man kommer till Grand Hyatt Nusa Dua är de fantastiska näckros-dammarna till höger och vänster om paviljongen som leder till ankomst-lobbyn.

Nedanför trädgården brukar havet lysa blått, men just den här morgonen var det disigt.





Små gångar leder ner genom trädgården till havet.





Här är club-loungen, där vi håller till stora delar av dagen. Perfekt att gå och sätta sig för att pusta ut lite grann och dricka något gott.

Vi har alltid trivts fantastiskt fint på Grand Hyatt Nusa Dua och det börjar kännas som vårt andra hem på Bali. Jag älskar känslan av att det är "vårt ställe" - vi vet precis vart den lilla butiken ligger där vi köper solfaktor 100 och kepsar, vi har vårt favorit-träd som ger skugga på stranden, favoritmat på restaurangernas menyer och badar i flod-poolen i skymningen när alla andra gått upp…

Flod-poolen förresten, har jag nog glömt att visa här på Odyssea, den får jag ta bilder på den här gången.

Alla bilderna ovan är tagna av min duktiga svärmor när vi var där tillsammans vid nyår.


♥L



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hotellet ser ut som en sagovärld - någon annan planet kanske, åtminstone om jag jämför med utanför fönstret här i Sverige.
    Månbilden gjorde Bo stum av beundran för fotografen!
    Kram Ylva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, vad glad jag blir!! Visst är det vackert på Bali - så där så man måste skutta litegrann och utbrista oj oj oj och fotografera åt alla håll :) Kram!

      Radera