tisdag 11 mars 2014

HOTEL MULIA JAKARTA




Siang!

Vilken kanontrevlig kväll det blev igår på Hotel Mulia här i Jakarta där vi har favorit-restaurangen Il Mare. Jag hann ta ett par bilder i lobbyn medan vi väntade på resten av sällskapet och det som slår en mest är marmorgolven, de gigantiska gyllene krukorna med bambu, takmålningarna och solspeglarna.

Och så något som inte syns på bilderna, men det doftar så otroligt gott på Hotel Mulia, när vi kommer dit stannar jag alltid till och tar ett djupt andetag och undrar hur de lyckas få det att dofta sååå gott?





Ännu en solspegel i en liten vrå på nedervåningen, som vi gick förbi på väg till restaurangen.




På borden står de mest fantastiska blomster-kreationer, alltid nya varje gång vi kommer.





Vi brukar slå oss ner i baren och lyssna på det superduktiga cover-band som sjunger de flesta dagar i veckan. I går hann vi lyssna lite innan vi åkte hem.

Denna kväll var det svart som gällde: svart blus och byxor och svarta pärlor och min svarta Mulberry-väska som jag fick i födelsedags-present.




Jag tog en bild på min hubby precis innan vi skulle åka hem <3. 

Här går han och kikar om vår chaufför har kommit än, medan jag sitter på en divan och pustar, puh, vad mätt jag var! Efter all den maten som den italienska köksmästaren lockade på mig :) 

Köksmästaren är så trevlig och hjälpsam och plockar alltid fram en massa god mat, som är precis anpassad efter mina allergier. I går kväll blev det sparris och gravad lax och sedan hemmagjorda gnocci i tomatsås och sedan tenderloin med foie gras, spenat och potatis och sist ville han att jag skulle ha kokosnöt-sorbet som vanligtvis är min favorit men oj, oj, oj, jag orkade bara smaka en liiiten sked efter den middagen! Och då har jag inte ens nämnt det fantastiska italienska brödet med tillbehör: oliver och tomater i olivolja och den lilla förrätten av couscous och räka som jag hoppade över, och det var klokt gjort! :)

Trevlig måndagskväll med trevligt sällskap och supergod mat och jag älskar att höra min hubby prata italienska, det är ändå något speciellt över det språket, eller hur ;)


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar