torsdag 6 mars 2014

ELEPHANTS!




Jag fick en sådan fin kommentar häromdagen på mitt inlägg om de snidade elefanterna från Bali, och då blev jag påmind om en sådan superfiiin elefant som jag såg på Pasaraya, en av de största hantverks-marknaderna här i Jakarta.

Så igår åkte jag och Bestis dit och de hade fått in många nya elefanter och många svarta som jag var ute efter. De finns i många olika nyanser, men svart känner jag passar hemma hos oss. Ja, de är ju inte helsvarta, utan träet lyser igenom och ger en vacker lyster och en dragning åt brunt.

Är så glad för mina elefanter! Hittade en hel liten familj (tre nya och den minsta är en av de som jag tog hem från Bali). De är ganska stora, den minsta passar i handen, ni kan tänka er hur tunga de är!







Varje elefant har olika mönster i sniderierna och olika anletsdrag. Känns roligt att de är individer och det förstärker också den där fantastiska känslan som bara något helt handgjort har.

Så nu har vi en hel liten flock elefanter hemma hos oss!



♥L




2 kommentarer:

  1. ÅHHH så fina! En hel liten familj! Det är precis en sån stor jag också vill ha!!!
    kram och grattis till lyckat fynd!
    Anna

    SvaraRadera