onsdag 14 maj 2014

CHAIRS!




Siang!

Helt plötsligt ramlade det in en massa stolar!

Jag är så glad, tycker det direkt blev mindre tomt och mer ett riktigt hem.






Vårt gamla matbord lät vi svartlacka även det och nu har jag det i mitt kontor. 

Känner mig glad över hur våra gamla ekstolar, nu svarta, passar fint ihop med nya matbordet och karmstolarna!

Fantastiskt att svenska stolar kan matcha asiatiska möbler så fint. 

Jag är ju så kär i mina svenska matmöbler (de har en liten historia bakom sig), så det känns extra roligt att vi kan få det hela att passa ihop.

När vi flyttade hem ifrån USA behövde vi nya möbler och jag hade suttit med internet och hittat de perfekta möblerna för huset i Sverige. Och så när vi kom till affären, Svenska Hem i Göteborg, hade de gått ur sortimentet! Jag blev så besviken, riktigt gråtfärdig där i butiken. Just det bordet passade ju perfekt i måtten och inga andra jag sett skulle passa lika bra… Så fort vi kom hem satte sig min hubby och ringde till varenda Svenska Hem i Sverige och det visade sig att de hade ett utställnings-ex kvar i Löddeköpinge! Min hubby hyrde en kärra och sedan åkte vi ner till Skåne, han och jag, och hämtade bordet och stolarna som de snällt hållit åt oss på Svenska Hem i Löddeköpinge.

Så det är historien bakom våra stolar och bordet som nu står i mitt kontor. Det är så typiskt för min hubby, han kan vända varenda sten för att ge mig något jag vill ha… :)

Jag funderar på att klä stolsitsarna i handvävd ikat, tror att det skulle kunna bli riktigt läckert. Men jag ska känna in det lite grann...


♥L



4 kommentarer:

  1. Antar att det kommer att avnjutas många härliga middagar och fruktstunder vid dessa vackra matplatser, Ylva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jaaa, det är underbart att äntligen komma iordning här hemma.

      Radera
  2. Vad fina stolarna blev! Och utemöblerna är också läckra.
    /Eva

    SvaraRadera