lördag 3 maj 2014

NEW DINING ROOM




Selamat Sore!

Hallå på er, oj vad dagarna rasar iväg, men idag fiskade jag upp kameran i alla fall, precis när vi var på väg ut. 

Den svarta bänken får tjänstgöra nu när stolarna är inne på omlackning för att matcha vårt nya svarta matbord. Tycker jättemycket om det! Två karmstolar fick också följa med från butiken, som jag tänkte ha på kortsidorna.

Igår fick vi upp lite foton på väggen också, fantastiskt vad det gjorde för hemkänslan!






Vi hade en underbar lördags-morgon med pool-häng och solning; Al satte på sig cowboy-hatten från Florida och sedan hamnade den tydligen på skåpet i matsalen ser jag :)

Om ni undrar över den lilla tavlan som det står "famoly" på, så broderade Mal den till mig när hon var liten och den är en riktig skatt <3

Koppar-lampan ger ett underbart varmt ljus, tillsammans med spotlights från taket och den lilla "hönsbur-lampan" på skåpet. Och så brukar jag tända ljus på kvällarna, nästan alla gäster som kommer brukar ha med sig stearinljus som är lite knepigt att få tag på här. Tycker det är sååå mysigt med fladdrande ljussken på kvällen.

Nu ska vi tänka på middag här, lördagar är halvdag för vår hushållerska, och vi är hungriga efter timmarna på stan.

Kram, kram,


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar