torsdag 22 maj 2014

GOOD MORNING




Hej, hej,

Waah, vad tiden flyger, redan en vecka sedan förra inlägget!

Men imorse tog jag ett par pics i vardagsrummet när ljuset föll in över väggen, tyckte det var så fint.

Är såå glad över ljuset i detta huset, tänk vad det betyder mycket.




Vet ni, kommer ni ihåg det kinesiska skåpet som levererades lackat brunt/svart fast jag beställde svart?

Efter mycket funderande bestämde jag mig för att lämna in det igen och samtidigt passade jag på att slänga med vårt lilla gustavianska bord som var grått men väldigt gulnat.

Och så här fint kom det tillbaka! Är supernöjd!

Bad också om att få nytt beslag, istället för det gustavianska och fick ett som matchar skåpet.

Det kinesiska skåpet blev också det superläckert i helsvart! Känner mig glad över att jag bestämde mig till slut för att se till att få det som jag ville ha det från början och inte ge mig.

Ovanpå bordet står ett kinesiskt skrin från Singapore, jag har ju lite dille på skrin :)

Och så en fantastisk orkidée som min hubby kom hem med igår. På fredag har vi bröllopsdag och vi har bestämt oss för att inte glömma bort det detta året :) Annars är det alltid så mycket i maj att vi brukar komma på det i efterhand. Det stora är ju på söndag, när vår finaste Al fyller år och det ska bli sååå roligt att fira henne.

Hoppas att ni har det bra kära vänner och vad glad jag är över er som hört av er och hittat mig på Instagram. Ibland kan man känna sig lite ensam när man bor så här som expat, men wow, vad kul det är när man kan liksom småprata lite grann som det blir på Instagram.

Kram på er allihop!


♥L



4 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser såååå snyggt ut.
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Känner mig glad över att ha det lilla bordet tillbaka och inte ute i garaget som det stod i innan… Har alltid tyckt om det, fast färgen blev så gulnad och tråkig på det sista. Det var ju ändå inte originalfärg så jag kände att nu hade jag chansen att få det fint! :)

      Radera
  2. Snyggt - beslaget gjorde mycket till förändringen.
    Bra gjort o tänkt med det stora svarta skåpet, som du förstår så håller jag med om det helsvarta.
    /Ylva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yay! Får ta några pics på skåpet och visa hur fint det blev! Eller hur gjorde beslaget mycket för det lilla bordet. Ska försöka ta lite fler pics i vardagsrummet snart… Kram, kram

      Radera