måndag 9 december 2013

MATCHES & LOTUS SEED POD




Siang!

Här vräker monsunen ner och det är riktigt mörkt, jag som tänkte ta ett par bilder på Lotusblommorna här hemma.

Det får bli ett par bilder från igår istället, jag måste ju visa tändsticksasken! Så här ser de ut här i Jakarta! Går nästan inte att finna i vanliga affärer, utan man får kika förbi de små "hål i väggen"-butikerna som säljer cigaretter och Coca-cola och telefon-kort och tuggummi och just det - tändstickor.

Vi skrattade gott första gången vi såg asken för två år sedan. 

Säkerhetständstickor från Jönköping! :) Jag undrar hur gammal den layouten är ;)





Och så en bild på Lotusfröhusen som ger lite grönska bredvid adventljusstaken.

Älskar Lotusblommor!

Då tar vi nya tag med en ny vecka - eller hur!

Snart är det jul!


kram, kram,


♥L



3 kommentarer:

  1. Vad roligt med den gamla tändsticksasken. Vi var på Jönköpings tändsticksmuseum i höst och jag känner igen asken därifrån. Mycket gammal lay out. Lotusblommor har jag aldrig sett. Så annorlunda än blommorna här hemma. Du skriver ibland om monsunregn i Jakarta. Hur länge håller det på? /Eva

    SvaraRadera
  2. Oj, så asken fanns på museet. Vad kul!

    Under regnperioden som är ungefär mellan okt-mars, så brukar det vara uppehåll under förmiddagen och så rullar monsunen in under eftermiddagen med åska och ösregn. Det håller ofta på ett par timmar, ibland resten av dagen, men ibland blir det uppehåll igen på kvällen. Detta är här i Jakarta. På Bali tror jag att vi bara varit med om regn en enda gång :)

    SvaraRadera
  3. Är det lotusblommor! Jag tog kort på en sån där konstig blomma med mer knoppar utslagna och tänkte att det var den märkligaste växt jag någonsin sett :D

    SvaraRadera