onsdag 18 december 2013

BALINESE CHRISTMAS TREE




Selamat Malam!

I dag har vi varit ute i stan och julshoppat och jag hittade faktiskt julgransprydnader i den indonesiska affären Alun-Alun. Jag köpte en hel massa handgjorda Balinesiska aluminium-figurer, stjärnor, granar, renar, fåglar och fjärilar. Första gången vi har fjärilar i julgranen! :)

Flickorna blev så glada över att julgranen inte är lika ödslig längre och jag kunde inte vänta med att ta några bilder fast det är lite svårt på kvällen med ljuset.

Jag har massor av gånger tänkt när vi varit på Bali att köpa sådana här typiska Bali-aluminium-figurer och ha till jul, men vi har alltid haft så mycket att göra och fullspäckade semesterplaner, så jag blev så glad över att hitta dem här i Jakarta.

Det är mitt Bali-shopping-tips: julprydnader i aluminium! Billiga, väger nästan ingenting och platta så de knappt tar någon plats i resväskan. Och sååå roligt att ta fram till julen och minnas de härliga dagarna på Bali!




Önskar er en fin onsdag!


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar