onsdag 4 december 2013

GRADUATION DAY




I går var det Mal's Graduation Day - hon har klarat av hela Primary school och i januari börjar hon Junior High på ett annat campus.

Vi var inbjudna hela familjen på stor fest med buffé där barnen sjöng och höll tal och showade och var huuur duktiga som helst!

Mamma-hjärtat klappade så stolt, så stolt - inte har det varit helt lätt för min tappra Mal att kastas in i allt nytt här i Indonesien, men hon klarade det och igår var det henne vi firade med pompa och ståt.

Jag tänkte passa på att visa er lite bilder från skolgården - tänkte det kunde vara intressant att se.

Skylten över vattendunken ses lite här och var på skolgården och alla barn är införstådda: utan keps får man inte vara ute i solen.

Det har blivit till en ramsa bland barnen:

No Hat
No Play
- No fun today







Bredvid skolgården mognar mangofrukterna högt uppe i trädet.



Peace - en liten markdekoration.



Jag älskar den här väggmålningen som barnen har målat.




En liten odling som kämpar tappert i solen :)



Gårdagens mysigaste: mitt under festen fick jag en spontankram av vår lyckliga tjej och min hubby var snabb med kameran.

(Jag sitter ner och hon står upp, om ni tycker jag ser kort ut :)


Ja, det var lite bilder från Mal's skola, men nu väntar snart nya äventyr för vår tolvåring!


♥L



2 kommentarer:

  1. Grattis med skolavslutningen! Tack för att du delade med dig till oss av bilderna. Mal ser så lycklig ut.
    Eva

    SvaraRadera