lördag 14 december 2013

SÄKERHETSTÄNDSTICKOR FRÅN JÖNKÖPING




Halloj!

Hur har ni det?

Här har vi fullt upp med Lucia-mys, klädning av julgran och inhandlande av julklappar… En vanlig busy lördag innan jul :), men jag vill ju kika in här och berätta om det fina mailet jag fick från Eva.

När jag i måndags visade hur tändsticksaskarna ser ut här i Jakarta, kommenterade hon att hon varit på Jönköpings tändsticksfabriks museum och sett dem, superkul tyckte jag!

Och så damp det ner ett mail med bilder hon tagit och kolla! Visst är det exakt likadana askar! 





Visst är det spännande att fundera över huuur i hela världen det kommer sig att denna gamla design lever kvar än i dag här i Jakarta. Om kanske hela den gula asken är som en kvalitetsstämpel, jag menar, språket säger ju ingenting för en indonesier. "Tända endast mot lådans plån". Ha, ha, detta är hilarious!

Tack finaste Eva för bilderna!

Jag har världens bästa bloggläsare, tack för att ni kikar in här och kommenterar och mailar och värmer mitt hjärta. 

Stor kram på er allihop och en fin lördag önskar jag er!

KRAM,


♥L



2 kommentarer:

  1. Jag kom idag hem från en månad i Indonesien och det var så kul när vi en regnig och kylig kväll uppe i Bedugul för ett par veckor sedan, stannar till på en ödslig restaurang och jag ber om något tänddon och får tändssticksask märkt "Jönköping Sweden", blev väldigt chockad! Sen har jag sett till dessa tändssticksaskar på flera ställen, vad konstigt ändå :) men de hade tuppar på sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, en hel månad i Indonesien över jul och nyår! Och vad roligt att ni åkte till inlandet av Bali, det är så vackert vid Bedugul och förvånansvärt kyligt eller hur, men det ligger ju högt. Hjälp vad dimmigt det var när vi körde över berget. Småland har satt sina spår på flera sätt, i förrgår körde vi från Nusa Dua till Ubud och blev passerade av en motoryklist med Husqvarna-jacka :) Min svärfar som var med på resan skrattade gott eftersom han kommer just från Husqvarna… Kul med dessa möten mellan Svenskt och Indonesiskt! Ska hålla utkik efter tändsticksaskar med tuppar på, de har jag inte sett än :)

      Radera