måndag 2 december 2013

FÖRSTA ADVENT




Selamat första advent!

Vad roligt det var att ta fram våra julskatter från Sverige igår!

Adventsljusstaken från Ylva Skarp tycker jag så mycket om. När det blev klart att vi skulle flytta till Indonesien beställde jag adventsljusstaken från henne just för att ha med mig hit som ett minne från Sverige. 





Och jag måste ju visa adventskalendern som jag hittade till flickorna i Singapore.

Jag föll direkt för den, de röda små stugorna, de små kransarna på dörrarna, den känns så svensk!

Man lyfter på de små taken för att öppna "luckorna".

Flickorna blev helt överförtjusta, precis som jag :)

(Jag älskar adventskalendrar, jag tror jag fick dem tills jag var arton minst av min mamma :) Och mina flickor börjar ju också bli stora, men man blir nog aldrig för gammal för adventskalendrar, eller hur? Hi hi, det är något visst med att öppna en liten lucka, eller låda, eller en liten present, varje morgon ända fram till jul… Och lika roligt att fixa en kalender åt de man bryr sig om!)





På väggen har jag hängt upp en stjärna från Bali.

Glad första advent på er!


♥L



1 kommentar:

  1. ÅHHH vilken UNDERBAR bukett med amaryllis! Och härlig adventskalender! Underbara bilder!
    Kram Anna

    SvaraRadera