torsdag 19 december 2013

GINGERBREAD HOUSE




Wiiie, idag har det hänt något skoj i vår familj!

Men först måste jag bara berätta om pepparkakshuset! Visst är det kalasfint?!

I tisdags när vi var på restaurang med våra vänner på Hotel Shangri-La, så kunde jag inte låta bli att stanna till vid det lilla konditorit alldeles utanför och beundra pepparkakshusen: "Ett sådant måste vi köpa," tyckte också min hubby, "men kanske efter vi har varit på restaurangen, så vi slipper sitta med det i knät." :)

De stängde klockan tio, så det skulle vi alldeles säkert hinna, kom vi överens om. Men sedan gick ju kvällen medan vi pratade och skrattade och helt plötsligt reste sig vår gode vän och sa att han bara skulle fixa något litet och sedan kom han tillbaka med ett pepparkakshus åt oss! Klockan hade blivit två minuter i tio utan att vi hade märkt det, men våra fantastiskt omtänksamma vänner fixade huset åt oss! (Jag tror nog att min väninna var den som puffade lite grann på sin make hihi)






Vi måste ha kvar plasten omkring, annars kommer myrorna och äter upp det :)

Ååå, vad glada flickorna blev när de såg det, och jag är också superglad! Vi hade alltid pepparkakshus när jag var liten, så för mig är det en viktig del av julen.

Känner mig så glad för våra vänner som alltid får oss att känna oss så uppskattade!

Och så skulle jag ju berätta någonting, det glömde jag nästan, jo, idag har vi skrivit på ett första kontrakt för vårt nya hus här i Jakarta! Woohoo! Nu är det nästan säkert så att det blir vårt, det är bara ett par till kontrakt som ska fixas, men nu är vi nära!

Hoppas detta går i lås, det känns liksom bra i hela magen och sådana "glad-i-magen-beslut" brukar bli kanonbra är vår erfarenhet. Det var en sådan känsla som fick oss att flytta till Jakarta och det blev ju superbra!

Spännande, spännande!


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar