torsdag 28 november 2013

BOTANICA & VITAMIN D




Här sitter vi vid poolen och pustar ut efter dagens besök i City Center. 

Jag tog en del bilder på julskyltningen inne på Ngee Ann City som jag tyckte var inspirerande, kommer snart här i bloggen! :)

Men först måste jag bara berätta om min hjärtläkare som är den bästaste! Mitt hjärta mår prima prima konstaterade han efter gårdagens undersökningar. Puh!

Men nu ska ni få höra: igår tog han en titt på mig och sa: vi måste kolla ditt D-vitamin-värde. Och idag när provsvaren kom tillbaka så mycket riktigt: jag hade superlågt med D-vitamin! Han är helt fantastisk denne läkare!

Men en annan fråga är: hur lyckas jag?!? Som bor i ett tropiskt land, det bildas ju i kroppen när man är i solen!?

I alla fall, det var så lågt, så han bad sköterskan beställa en injektion som jag fick sitta och vänta på och sedan injicerades det in i axeln på mig (aj, det gör fortfarande ont). Och så har jag fått piller att knapra med D-vit och kalcium.




Jag har fått en favorit här på The Sentosa: Botanica. Mmm, det är så svalkande med persika, ananas och mynta. 

Återkommer senare med julinspiration från Ngee Ann City!

KRAM,


♥L



1 kommentar:

  1. Heja läkaren!
    Sverige har kommit med nya rekommendationer - mera D-vitaminer.
    Njut nu av Singapore och jag ser fram mot flera bilder.

    Eva

    SvaraRadera