söndag 17 november 2013

DRAGON, PHOENIX & MANGO




Siang!

Hihi, nu tror ni väl jag är tokig (när jag säger så, säger alltid min hubby, den busen: "det har jag vetat länge":)

Men idag blir det draken och fågel fenix igen, med sällskap av en mango.

Ibland blir saker så tydliga när man ser dem på bild, eller hur, och igår kände jag att nja, den där blå bali-ikaten (som jag störtgillar på alla vis) kanske ändå ska få vila lite från att pryda skåpet vid matplatsen.

Och det stämmer faktiskt, den där livsvisdomen att när man väljer bort någonting, öppnar man för nya möjligheter.

Grönt fick det bli, en färsk mango och en liten lilja i knopp som jag klippte från buketten min hubby kom med. Och en grön Bali-ikat-kudde!

Hihi, ni vet ju redan, Bali-ikat är en "must have" här hemma :)




Grönt känns rätt nu med Christmas coming up.

Har ni redan börjat julstöka vänner? Smakat julmust och tagit fram adventsljusstakar?

Åååh, hela bloggosfären svämmar över av julinspiration och likaså är facebook fullt av tomteskum och pepparkaksdeg.

Hemlängtan växer i bröstet, men det ska bli kul att julpynta på vårt indonesiska vis. Och så med ett par skatter som jag tog med från Sverige.

KRAM,


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar