torsdag 21 november 2013

NATURE'S CANDY





Selamat Pagi!


Jag tänkte kika in och berätta om mitt nya favorit-snack.

Torkad Kiwi!

Wow, vad mumsigt det är och helt utan färgämnen och tillsatser.

Sött är det ju, fullt av fruktsocker, och det räknas som godis för mig, hihi, jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid "riktigt godis" efter mitt år helt utan socker för ett tag sedan. Och då menar jag heeelt utan socker, till och med morötter och potatis hade för hög stärkelse-halt för att godkännas av mig. Jag bakade bröd utan vete, och stekte rotfrukter, palsternacka, selleri och kålrot, eller vitkål, istället för potatis, mmm, det var riktigt smarrigt.

Men det jag saknade var just frukter och nu tar jag igen det! Frukterna här i Indonesien är ju helt underbara och det är såå roligt och spännande att upptäcka nya favoriter.

Kram, kram,


♥L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar