onsdag 22 januari 2014

JAKARTA GEM STONE MARKET




Malam!

Idag åkte jag och tre väninnor till ädelstens-marknaden här i Jakarta. Massor av olika stenar fanns det där, det var ganska överväldigande faktiskt med försäljare i långa rader av alla möjliga olika stenar.

Jag nöjde mig med att njuta av allt ögongodis och kände mig ganska nöjd att jag hade sinnesnärvaro nog att ta ett par bilder med Iphonen, det är så lätt att glömma.

Men nu kan jag ju visa er lite hur det såg ut, just de här stenarna är polerad korall, men oj oj oj, vad sugen jag var på en "smoked topas" som var riktigt tjusig, det kanske får bli en sådan nästa gång :) 




Här är adressen: 

Jakarta Gems Center - Pasar Batu Mulia Rawa Bening, Jatinegara

Ett tips är att fråga efter "discount" och börja prutningen där… Det första priset är ganska långt ifrån vad det brukar landa på…

Puh, lite slut är jag allt efter dagens äventyr. Nu blir det till att krypa upp i soffan och avsluta boken jag just nu läser… Och sippa på téet som min hubby precis kom med - han är den bästaste!


Önskar er alla en fin kväll så här mitt i veckan!

Kram,


♥L




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar