torsdag 23 januari 2014

THE SENTOSA BY NIGHT




Siang!

Här öser monsun-regnet ner och jag väntar på ett par asiatiska tigrar som är på ingång :) Flyttfirman heter så, Asian Tigers, som vi jobbar med och de ska komma och beräkna hur mycket resurser som kommer behövas för att flytta alla våra grejer till vårt nya hus.

Men jag kom på att jag ju utlovat fler bilder på The Sentosa, hotellet som är vårt andra hem i Singapore.





Den här restaurangen heter The Cliff och är urtjusig med utsikt över djungeln och havet. Det är faktiskt en svensk som är chef där och han är super-trevlig och sååå hjälpsam. Han tog noga redan på vilka allergier jag hade och sedan sa han, jag fixar något åt dig. Och som han fixade! Den godaste hummer jag ätit i mitt liv!! Helt otroligt fantastisk.





På andra sidan poolen ligger hotellets restaurang och hjälpes, jag blir helt rörd när jag tänker på hur de tar hand om mig varje gång vi kommer. De har en egen lista i köket över vad jag inte tål och en egen hylla för bröd till mig som de ser till att baka utan mjölk. 




Här är paviljongen där vi gärna tar en kopp te på kvällen eller en svalkande fruktdrink när vi kommer från stan. Sååå mysigt att slå sig ner i en av fåtöljerna med utsik över näckrosdammen. Det syns inte i bild men till höger är caféet, med ett grand piano som spelas på kvällarna och på andra sidan är en likadan gång som denna, med utsikt mot poolen och djungeln.

Nu kan tigrarna dyka upp närsomhelt, önskar er en fin torsdag!


♥L




1 kommentar:

  1. Kanske vi väljer detta hotel nästa gång . . . . Ser vackert ut.

    /Eva

    SvaraRadera