fredag 17 januari 2014

NEW RAY-BANS & WAITING & COLORS...




Här sitter jag och väntar as we speak… Idag kommer Al hem från Sverige och som jag har längtat efter min goa lilla tjej! Ja, inte så liten längre, men för mig är hon alltid min lilla Al.

Ni kanske inte lade märke till det, men jag blev så full i skratt av mitt förrförra inlägg från Orchard Road, såg ni hur nöjd jag såg ut? :)

Vi hade precis varit inne i Takashimaya inne på Ngee Ann City och där hittade jag nya Ray-Ban Aviators som jag föll pladask för.




De är superlätta, känns knappt att man har någonting på näsan. De fanns i olika utföranden men jag valde matt guld såklart :) Är inne i en riktig guld-period och det känns kul att hitta tillbaka till det efter ett par år av silver.

Jag kanske måste förklara: jo, om ni var med på nittio-talet när jag var tonåring så minns ni färganalyserna. Min mamma tog med mig och mina systrar till en kunnig dam som konstaterade att jag var höst och gav mig en färgkarta med tygprover som jag passade i, enligt denna vetenskap.

Vi hade jätteroligt på vår mamma- och döttrar-dejt, en hel dag av bara färger och smink och frisyrer :)

I många år sedan hade jag bara guld och varma höstfärger, för det var ju "mina färger".

Men sedan hände något. Jag blev trött på begränsningen, vadå, varför ska färgkartan bestämma, jag har väl på mig vad jag vill!?

I ren protest blev det silver och svart och blått!

Men nu har jag hittat tillbaka till guldet, jag tycker ju om det, och svart och blått, och varma färger, och silver, och det känns så skönt att bara välja vad jag själv vill ha och inte styras av en färg-analys för massa år sedan :)

Men tack, mamma, för det fina minnet av dagen med färganalysen :) Jag minns hur spännande vi tyckte det var att tre systrar kunde vara höst, vinter och sommar.


Nu ska jag ta ett varv till in i Als rum och se att allt ser fint ut och lyssna mot gatan efter bilen, och se efter om regnet har avtagit… Längtar så efter min *lilla* tjej!



♥L


Precis nu fick jag en ping från min hubby att planet har landat! Woohoo!




4 kommentarer:

  1. Önskar er en mysig helg med hela familjen! Och at Al får sova gott i egna sängen . . . .
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, underbart att ha henne hemma igen! Hon höll sig tappert vaken till för en stund sedan, men då gick det inte längre...

      Radera
  2. Så mysigt att läsa om era förehavanden - även lång tid efteråt! Måste skriva att jag skrattade gott i igenkänning åt det du berättar om färganalysen. PRECIS sådär var det för mig med. Silver har jag liksom aldrig klarat av efter det. Det är egentligen bara helt nyligen som jag kan ha på mig silversmycken och gilla det. Övriga färger som inte är "mina" har jag dock liksom du gjort upp med och använt i många år nu. Men det fascinerar mig att något kan sitta så hårt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det fascinerande! Och vad fri man kände sig när man kom på att det faktiskt gick att välja kläder i vilken färg man än kände för *jag är friiiii* hihi :)

      Radera